2012年8月14日 星期二

Christina Aguilera - Fighter(中英歌詞)




After all you put me through
在你讓我經歷這一切之後
You'd think I despise you
你以為我會鄙視你
But in the end, I wanna thank you
但是最後,我想要謝謝你
'Cause you make me that much stronger
因為你讓我變得更加堅強

When I, thought I knew you
當我以為我了解你
Thinking that you were true
以為你付出的都是真實的
I guess I, I couldn't trust
簡直沒有辦法相信
Called your bluff, time is up
結束你虛張聲勢的時間到了
'Cause I've had enough
因為我已經受夠了
You were, there by my side
你在我身邊的時候
Always down for the ride
總是興致缺缺
But your joy ride just came down in flames
但有時心血來潮卻又如烈火一樣
'Cause your greed sold me out of shame
然後你的貪婪 無恥的將我出賣


After all of the stealing and cheating
在一切的偷竊及欺騙後
You probably think that I hold resentment for you
你可能會以為我會對你懷恨不已
But, oh no, you're wrong
喔,不...你錯了
'Cause if it wasn't for all that you tried to do
如果不是因為你作的這些
I wouldn't know just how capable I am to pull through
我不會知道我居然可以有渡過難關的能力
So I wanna say thank you
所以 我想說謝謝你

'Cause it makes me that much stronger
因為那讓我更加堅強
Makes me work a little bit harder
讓我更努力工作
It makes me that much wiser
讓我更有智慧
So thanks for making me a fighter
所以謝謝你讓我成為鬥士

Made me learn a little bit faster
讓我學習得更快了
Made my skin a little bit thicker
讓我的臉皮更厚了
Makes me that much smarter
讓我變得更聰明了
So thanks for making me a fighter
所以謝謝你讓我成為鬥士

Never saw it coming
從沒有想過會有這一天
All of your backstabbing
你所有的卑鄙手段
Just so you could cash in
這樣你才能得到好處
On a good thing before I realized your game
在我看透你的遊戲之前
I heard you're going round
聽說你還在玩著一樣的把戲
Playing the victim now
玩弄著現在的受害者
But don't even begin
在還沒開始之前
Feeling I'm the one to blame
你應該先自我反省
'Cause you dug your own grave
因為你在自掘墳墓

After all of the fights and the lies
在經歷一切的爭吵和謊言之後
Yes you wanted to harm me but that won't work anymore
不要想再來和我糾纏不清
No more, oh no, it's over
沒有以後了..一切都已經結束了
'Cause if it wasn't for all of your torture
如果不是因為你的折磨
I wouldn't know how to be this way now
我不知道我可以發展成這個樣子
And never back down
永遠都不會被擊倒
So I wanna say thank you
所以我要謝謝你

'Cause it makes me that much stronger
因為那讓我更加堅強
Makes me work a little bit harder
讓我更努力工作
It makes me that much wiser
讓我更有智慧
So thanks for making me a fighter
所以謝謝你讓我成為鬥士

Made me learn a little bit faster
讓我學習得更快了
Made my skin a little bit thicker
讓我的臉皮更厚了
Makes me that much smarter
讓我變得更聰明了
So thanks for making me a fighter
所以謝謝你讓我成為鬥士

How could this man I thought I knew
為甚麼我自以為了解的這個男人
Turn out to be unjust, so cruel
會變得這麼殘忍 這麼的不公平?
Could only see the good in you
我只看得見你的好
Pretended not to see the truth
假裝看不見那些真相
You tried to hide your lies, disguise yourself
你試著掩飾你的謊言 ,偽裝你自己
Through living in denial
活在否認當中
But in the end you'll see
但最後你會知道
You won't stop me
你無法阻止我

I am a fighter and I
我是一個鬥士
I ain't goin' stop
我不會停止的
There is no turning back
不會回頭
I've had enough
我已經受夠了

'Cause it makes me that much stronger
因為那讓我更加堅強
Makes me work a little bit harder
讓我更努力工作
It makes me that much wiser
讓我更有智慧
So thanks for making me a fighter
所以謝謝你讓我成為鬥士

Made me learn a little bit faster
讓我學習得更快了
Made my skin a little bit thicker
讓我的臉皮更厚了
Makes me that much smarter
讓我變得更聰明了
So thanks for making me a fighter
所以謝謝你讓我成為鬥士

Thought I would  forget
我想我會忘記你
But I remember
但我會記得成長
I remember
我會記得
I'll remember, I'll remember
我會記得,我會記得

Thought I would  forget
我想我會忘記你
But I remember
但我會記得成長
I remember
我會記得
I'll remember, I'll remember
我會記得,我會記得

'Cause it makes me that much stronger
因為那讓我更加堅強
Makes me work a little bit harder
讓我更努力工作
It makes me that much wiser
讓我更有智慧
So thanks for making me a fighter
所以謝謝你讓我成為鬥士

Made me learn a little bit faster
讓我學習得更快了
Made my skin a little bit thicker
讓我的臉皮更厚了
Makes me that much smarter
讓我變得更聰明了
So thanks for making me a fighter
所以謝謝你讓我成為鬥士

1 則留言: