2012年11月21日 星期三

Alyssa Reid - Alone Again(中英歌詞)




Till now, I always got by on my own.
直到現在我一直都我行我素
I never really cared until I met you.
直到我遇見你之前我對一切都漠不關心
And now it chills me to the bone,
而此刻 寒冷錐進心扉
How do I get you alone?
我怎能讓你孤單寂寞

I sit back and reminisce, it hurts to think about it all.
我無動於衷,對於過去歷歷在目心如刀割
We were on top of the world, whoever though that we would fall?
我們曾經情投意合 可誰又會去在意我們竟會緣分已盡
Standing by the phone, alone, ignoring you call.
孤單的站在電話旁,卻忽略你打來的電話
I feel like spider man, you got me flying off of the wall.
我感覺就像蜘蛛人 ,你卻抽離我依賴的牆
I ain’t wanna leave, but still I had to go.
我不想離開 但我還是決定離開你
Cause what goods a rainbow without my pot of gold?
因為我不需要沒有保障的虛幻愛情
And now your beds empty and your pillows cold,
而此刻你只有那張空空的床和冰冷冷的枕頭
you never realized the love until my love was gone.
你永遠都不會明白,直到我的愛消逝殆盡

When you said I could move on and go,
當你說我可以離開時
you said I’m weak and it shows,
你直言我很脆弱 顯而易見
I couldn’t go on without you.
沒有你我根本就無法堅持下去
Now I’m sitting in this house alone,
現在 我獨自坐在這棟空蕩的房子裡
wondering why I left home,
思考著為何我當初會離家出走
And I’m hoping that you know that…
而我一直都希望你能理解我...

Till now, I always got by on my own.
直到現在我一直都我行我素
I never really cared until I met you.
直到我遇見你之前我對一切都漠不關心
And now it chills me to the bone,
而此刻 寒冷錐入心扉
How do I get you alone?
我怎能讓你孤單寂寞

The phone call, can you stop the free fall?
電話在響你能否扭轉時局拯救愛情?
Can you be the reason I can see beyond the lies if I keep holding on?
如果我依然堅持你能否給我看得到的承諾而不是謊言欺騙?
I hear you, can you stop the screaming?
我聽到你說話 你能否停止大聲嚷嚷?
Did you stop believing?
你是否不再相信?
I can feel you letting go, can't be alone tonight…
我感到你已經放棄,今晚我無法獨自面對孤單寂寞...

When you said I could move on and go,
當你說我可以離開時
you said I’m weak and it shows,
你斷言我很脆弱 顯而易見
I couldn’t go on without you.
沒有你我根本就無法堅持下去
Now I’m sitting in this house alone,
現在 我獨自坐在這棟空蕩的房子裡
wondering why I left home,
思考著為何我當初會離家出走
And I’m hoping that you know that…
而我一直都希望你能理解我...

Till now, I always got by on my own.
直到現在 我一直都我行我素
I never really cared until I met you.
直到我遇見你之前我對一切都漠不關心

沒有留言:

張貼留言