2013年3月19日 星期二

Leona Lewis - Lovebird(中英歌詞)




I would lay down next to you
我曾躺在你身旁
Stay in bed all afternoon
整個下午賴在一起
We were birds of a feather
我們就像比翼鳥
We were always together
我們總是比翼雙飛

And I never will forget
我將永遠不會忘記
All the little things you said
你傾訴的每一件小事
And that beautiful summer
還有我們一起的美麗夏日
You used to call me your lovebird
你曾說要和我一起比翼雙飛

But the time went on
事過境遷
The wind has blown and I have grown
微風徐吹,我已不同昨日
And I started a feeling
我開始感覺到
That my wings had been broken
愛情的羽翼已經破碎

And I can't believe
我無法置信
That I would ever want to be set free
我居然會這麼想要自由
But I just can't stay
我已經無法在你身邊徘迴

So your lovebird's flyin' away
你的愛情展翅高飛
Your lovebird's flyin' away
你的愛情已經展翅高飛
Cause my hearts been stuck in a cage
我的心卻仍然被你囚禁
Gotta sing my song, so pretty
只能吟唱著美麗的旋律
Dum, dum, diddy
噹噹滴~噹噹滴~
And I miss you everyday
我仍然想你
But there's nothing left to say
卻沒有甚麼能訴說的
Gotta sing my song, so pretty
只能只能吟唱著美麗的旋律
Dum, dum, diddy
噹噹滴~噹噹滴~

I want the world at my feet
我想堅強的站著
Even if it's bittersweet
即使這過程苦樂自知
Wanna stand on my own and
只為了自己勇敢的站著
Put my heart in my own hands
將自己捧在自己的手心呵護著
Cause I begun to see that you and me are different breeds
因為我已經看見自己和你是不同世界的人
So I gotta be leaving
所以我必須要離開
Gotta get back to breathing
好讓自己能夠重新呼吸

And I can't believe
我無法置信
That I would ever want to be set free
我居然會這麼想要自由
But I just can't stay
我已經無法在你身邊徘迴

So your lovebird's flyin' away
你的愛情展翅高飛
Your lovebird's flyin' away
你的愛情已經展翅高飛
Cause my hearts been stuck in a cage
我的心卻仍然被你囚禁
Gotta sing my song, so pretty
只能吟唱著美麗的旋律
Dum, dum, diddy
噹噹滴~噹噹滴~
And I miss you everyday
我仍然想你
But there's nothing left to say
卻沒有甚麼能訴說的
Gotta sing my song, so pretty
只能只能吟唱著美麗的旋律
Dum, dum, diddy
噹噹滴~噹噹滴~

And you'll always be
你永遠都會是
A part of me
屬於我的一部分
You made me who I am
你讓我清楚自己的定位
But I gotta say
但我還是要說
I'm not afraid to test my wing span
我不害怕自己展翅高飛
Cause they say if you love something
因為他們說 如果你真愛誰
let it go let it go let it go
放開手,就讓他走
Open up the gate cause your lovebird's flying away...
放開一切,因為你的愛情已經高飛遠走
Your lovebird's flying away
你的愛情已經展翅高飛
Cause my hearts been stuck in a cage
我的心卻仍然被你囚禁
Gotta sing my song, so pretty
只能吟唱著美麗的旋律
Dum, dum, diddy
噹噹滴~噹噹滴~
And I miss you everyday
我仍然想你
But there's nothing left to say
卻沒有甚麼能訴說的
Gotta sing my song, so pretty
只能只能吟唱著美麗的旋律
Dum, dum, diddy
噹噹滴~噹噹滴~

沒有留言:

張貼留言