2014年1月24日 星期五

Adele - Don't You Remember(中英歌詞)


When will I see you again?
什麼甚麼才能再見到你呢?
You left with no goodbye, not a single word was said
你甚麼也沒說就離開了,連個再見也沒有
No final kiss to seal any sins
也沒有最後一吻來將所有過錯都塵封
I had no idea of the state we were in
我亂了頭緒,連自己身處在哪都不知道

I know I have a fickle heart and a bitterness
我懂了,當愛情走的那刻是這種酸苦的感覺
And a wandering eye, and heaviness in my head,
眼神渙散,感覺是那樣的沉重

But don't you remember?
可是,你難道不記得了嗎?
Don't you remember?
你真的都忘記了嗎?
The reason you loved me before
那些你曾愛過我的原因
Baby, please remember me once more
親愛的,請你再回憶一次好嗎?

When was the last time you thought of me?
你最後一次想起我,是甚麼時候了呢?
Or have you completely erased me from your memory?
還是你已經將有關我的記憶全部消除了?
Cause I often think about where I went to roam
導致我常常來回踱步的想
The more I do, the less I know,
越是這麼想,越是想不清

I know I have a fickle heart and a bitterness
我懂了,當愛情走的那刻是這種酸苦的感覺
And a wandering eye, and heaviness in my head,
眼神渙散,感覺是那樣的沉重


But don't you remember?
可是,你難道不記得了嗎?
Don't you remember?
你真的都忘記了嗎?
The reason you loved me before,
那些你曾經愛過我的原因
Baby, please remember me once more
親愛的,請你再回憶一次好嗎?

Gave you the space so you could breathe,
你說你需要足夠的空間才能夠呼吸
I kept my distance so you would be free,
我保持適當的距離,不給你壓力
And hoped that you'd find the missing piece,
希望你可以找回遺失的愛情
To bring you back to me,
再重新愛上我一次

Why don't you remember?
為什麼你就不記得了呢?
Don't you remember?
你真的忘得一乾二淨嗎?
The reason you loved me before,
那些你愛過我的原因啊
Baby, please remember you used to love me,
親愛的,請記得你曾經深愛過我

When will I see you again?
到底,甚麼時候我才能再見到你呢?

沒有留言:

張貼留言