2012年5月22日 星期二

Katy Perry - Wide Awake(中英歌詞)


5/20釋出新的第三首新歌單曲 Wide Awake
比起前面發表的兩首新歌來說..
好像節奏沒有那麼明顯了..
這次的Lyric Video也很像Fa**book的動態時報
還蠻有意思的..就很像從以前開始發表的狀態來表示這首歌
如果照歌詞的意思再加上時間上的巧合..
或許可能就是說從失敗的婚姻裡清醒了吧..(笑)


I'm wide awake
我很清醒
I'm wide awake
我很清醒

I'm wide awake
我很清醒
Yeah, I was in the dark
對 , 我曾經待在黑暗裡
I was falling hard with an open heart
我敞開我的心卻跌得很重
I'm wide awake
我很清醒
How did I read the stars so wrong
我怎麼會眼冒金星的看錯人

I'm wide awake
我很清醒
And now it's clear to me
現在我非常的清楚
That everything you see
你所看到的每件事情
Ain't always what it seems
都不是像表面呈現的一樣
I'm wide awake
我很清醒
Yeah, I was dreaming for so long
對 , 我曾經沉睡了一段時間

I wish I knew then what I know now
我希望我可以知道的早一些
Wouldn't dive in
那就不會再往下墜
Wouldn't bow down
也就不需要再那麼卑微
Gravity hurts
我受了重傷
You made it so sweet
你說的甜言蜜語
Till I woke up on the concrete
直到我實際的甦醒過來


Falling from cloud 9
從九霄雲外掉下來
Crashing from the high
從高處向下墜毀
I'm letting go tonight
今晚我就要放手
I'm falling from cloud 9
我從九霄雲外掉下來

I'm wide awake
我很清醒
Not losing any sleep
不再失眠
Picked up every piece and landed on my feet
撿起碎落的每一塊並且我會重新振作起來
I'm wide awake
我很清醒
Need nothing to complete myself
不需要用些甚麼來成就自己

I'm wide awake
我很清醒
Yeah, I am born again
是的 , 我再一次的重生了
Outta the lion's den
從虎口離開了
I don't have to pretend
我再也不需要假裝
And it's too late
一切都為時已晚
The story's over now, the end
故事謝幕了..也已經完結篇了

I wish I knew then what I know now
我希望我可以知道的早一些
Wouldn't dive in
那就不會再往下墜
Wouldn't bow down
也就不用那麼卑微
Gravity hurts
我受了重傷
You made it so sweet
你說的甜言蜜語
Till I woke up on the concrete
直到我實際的甦醒過來

Falling from cloud 9
從九霄雲外掉下來
Crashing from the high
從高處向下墜毀
I'm letting go tonight
今晚我就要放手
I'm Falling from cloud 9
我從九霄雲外掉下來

Thunder rumbling
雷聲隆隆
Castles crumbling
堅固的城堡搖搖欲墜
I am trying to hold on
我嘗試著穩固他
God knows that I tried
老天知道我試過了
Seeing the bright side
看見了光明的一面
But I'm not blind anymore...
然後我不再盲目了
I'm wide awake
我很清醒
I'm wide awake
我很清醒

Yeah, I'm Falling from cloud 9
是的 , 我從九霄雲外掉下來
Crashing from the high
從高處向下墜毀
You know I'm letting go tonight
你知道我今晚就會放手
I'm Falling from cloud 9
我從九霄雲外掉下來

I'm wide awake
我很清醒



(如有錯誤的地方請多多指教)

沒有留言:

張貼留言